filmdalekogistoka

8 year engagement

 

8 YEAR OF ENGAGEMENT

Srceparajuća japanska priča rađena po istinitom slučaju, o devojci koja zbog teške bolesti gubi pamćewe na svog verenika.

 

Ovaj film je kao stvoren za tiha i dosadna nedeljna popodneva gde , kad se ne zna šta dalje raditi do večeri, izbor obično padne na neki romantični naslov, te ako je još "hepiend", sreći nema kraja.

Što i nije loš izbor, jer filova koa što je ovaj je sve manje, pogotovo ako su iz zemlje izlazećeg sunca, koja više neguje i ceni produkciju sasvim drugih žanrova. Kako god bilo, priča se odvija oko mladića Hisashija , naivnog i bez isjustvasa ženama, a koji se i takav dopadne devojci Mai, ali ona zbog zapaljenja mozga, upada u komu, iz koje se , nakon 3 godine budi, ali bez ikakvog pamćewa. Tu počinje borba njenog verenika , sa , to sam već rekao , srećnim krajem. Pa sad da vidim toog majčinog sina, koji na kraju nije pustio junačku suzu..

Dakle, film  se realno, ako baš niste ljubitelj ovih priča, može i preskočiti, ali ga ipak imajte u vidu za specijalne trenutke i raspoloženja...

Ocena:6/10

Režiser:Takahisa Zeze

Scenario:Hisashi Nakahara

 

 

 

Normal 0 false false false false EN-US X-NONE X-NONE

STEEL RAIN

              STEEL RAIN

Spektakularni akcioni-špijunski-triler film, koji postavlja nove granice u filmovima koji se bave odnosima obeju Koreja.

Raspolućenost Koreje na severnu i južnu je svakako bolna tema za tamošnji narod, ali i ceo svet zbog stalne pretnje ratom, koji bi svakako bio krvaviji od rata koji je trajao od 1950-1953. godine. Upravo ovaj film se bavi temom šta bi bilo kad bi bilo, tj. hipotezom šta bi desilo u slučaju vojnog udara jer je veliki vođa previše mekan za tamošnji vojni vrh(sic!), i kakav bi bio odgovor Južne braće.

Film plete zaplet oko vrhunskog tajnog agenta severa Um Cheol Woo-a i južnog sekretara ministarstva bezbednosti,Kwak Cheol Woo-a, koji igrom slučaja bivaju primorani da zajedno sarađuju , ne samo kako bi spasli svoje živote, kao i broja 1 Severne Koreje, već i sprečili nuklearni armagedon.

Prepun tenzije i doličnih akcionih scena, pomalo obojen atmosferom filmova slične tematike iz nekih prošlih vremena, sa tanano odabranim komičnim scenama-oduševljenje korejki koje su dale krv za velikog vođu-, film bez problema drži pažnju od prvog do poslednjeg minuta i predstavlja reper kako se ovakvi filmovi imaju snimati 2018. godine, a i za ubuduće. Bespotrebno je napomenuti kako je ovaj naslov must have za svakog filmofila, pa se usudite ne gledati ga!

Ocena:9/10

Režiser:Yang Woo-seok
 
Scenario: Yang Woo-seok
 

 

 


Agent Mr. Chan

             Agent Mr. Chan

 

Pokušaj parodije komedija o tajnim agentima i satire na obožavaoce koji nemaju svoj život- konfuzno? I jeste.

 

Agent Mr. Chan je vrsta filma koji se puste u distribuciju oko kineske nove godine i cilj im je da ostvare što veću zaradu za što manje vremena, i to je legitiman cilj, jer neki filmovi treba i da nas zabave. Problem je što ovaj film i nije baš preterano zabavan i što se rasplinjava u želji da parodira nekoliko oblasti u jednom filmu, a to je , ipak, preveliki zalogaj za ovu ekipu.

Mada, glumačka ekipa je solidna, pogotovo glavni lik Dayo Wong, kao i cela ekipa Hong Kong glumaca koja daje kameo doprinos. Opet, sve deluje nekako usiljeno i zbrkano, i ma koliko se trude kinezi baš i nisu majstori smeha kao neke druge nacije-Englezi su tu i dalje šamiponi- tako da ostaje utisak da je sve moglo bolje.

Dakle, prva polovina filma gde se parodiraju tajni agenti je skoro pa odličan, ali potonji nastavak sa parodijom na pop grupe i njihove obožavaoce je zamoran. Ako ste baš fan kineskih komedija, ima i boljih, te ovu možete i da preskočite.

Ocena:5/10

Režiser: Jeff Cheung

Scenario:Jeff Cheung

 

 


BEFORE WE VANISH/FOREBODING

            BEFORE WE VANIH/FOREBODING

 

Jedan od tri nabolja japanska autora-ko su preostala dvojica, otkrijte kroz moje postove- se "ponovio" sa dva filma, koja čine celinu, a mogu se pogledati i odvojeno, bacaju novo svetlo na ljude i njihove emocije.

Ok, možda nije najsrećniji uvod, ali kako najaviit filmove koji govore o vanzemaljcima koji planiraj invaziju na Zemlju, i maskirani u ljudska tela oduzimaju dodiorm koncepte, predtsvae o emocijama i osećanjima? Zvući kao zaplet nekog filma c produkcije, ali kad genije uzme stvari u svoje ruke..to je nešto bitno drugačije. Ukratko Before We Vanish je priča o tri "mala zelena", i film je dinamičan, sa pomalo i humora i čak i hepiendom, da ne otkrivam više.Forebonding je mračniji, više okrenut dubokom poniranju u ono što ljude čini ljudima, i gde je vanzemaljac samo okodač za tananu psihologiju, i gde je i kraj filma obojen  tamne, apokaliptične tonove. Uostalom, ovaj film je pravi Kurosawa. 

Koji je bolji, teško je reći, svaki ima određene posebne kvalitete, ali autoru ovog teksta je draži Forebonding, jer ovakvatema prosto vapi za težim, mračnijim pristupom. Ali, naravno, pogledajte oba naslova. 

Ocena:Before We Vanish 7/10, Foreboding 8/10 

Režiser:Kiyoshi Kurosawa

 

Scanario:Sachiko Tanaka,Kiyoshi Kurosawa 


SENSEI

              SENSEI

 

Dokaz da i japanci nisu ljudi-roboti, fokusirani samo na posao , a kakvim ih većina ljudi zamislja je i ovaj film, topla, nežna i osećajna priča, kao stvorena za lenja, nedeljna popodneva.

Eh, ovaj film na Zapadu i nije baš najsrdačnije dočekan, jer priča o ljubavi između profesora i srednjoškolske učenice, što je tema ,hm, pomalo škakljive prirode. To je licemeran stav, jer razlika između pnga što jeste i što bi taj tzv. zapadni svet želeo da bude je ogromna i sve se više uvećava. Ali, ko ih mari, pričamo o filmu koji je obojen isključivo u ružičaste tonove, gde sunce uvek sija, što nije čudno jer glavana glumica je anđeoska Suzu Hirose i kako pored nje nešto ružno može da se desi?

Film je, naravno, snimljen po mangi, kao i skoro sve u Japanu, sa nekim razlikama, npr. učitelj u filmu je stariji i sl., i radnja se odmotava nenametljivo i polako, nekako previše dobor po naše aktere. Opet, zažmurimo na jedno oko i pustimo yašerene emocije da se pokažu, pa makar znali da su lažne! Neka dan bude sunčan! Gledajte i Vi, grubijani, neće Vam škoditi.

Ocena:7/10

Režiser:Takahiro Miki 

Scenario:Mari Okada

 


BURNING

                  BURNING

Korejski film snimljen po kratkoj priči čuvenog Murakamija donosi nam neobičnu, sporo ispričan zaplet o neobičnom odnosu jedne devojke sa dva mladića, koji ne dosi odgovore koje gledalac traći nakon gledanja filma.

Ipak, glavni junak filam je siromašni mladić Jongsoo ,  koji upoznaje devojku Haemi, ali vrlo brzo nakon njihovog upoznavanja ona odlazi u Keniju, odakle se vraća sa mladićem po imenu Ben, koji je očigledno iz iste klase kao i Haemi, što ostavlja Jongsoo na vetrometini osećanja šta dalje da preduzme. Problem sa filmom je što je tempo veoma usporen, kao i što su radnje glavnih aktera čudni i ne baš očigledno motivisani, što je ok za priču, ali film baš i nije profunkcionisao najsrećnije, pogotovo što je i predugačak za priču koja ne pruža materijala za toliku dužinu filma.

Dakle, ovo je tipičan fetivalski film,  sa svim vrlinama i manama koje takav epitet donosi, ali za za ukus vašeg recenzenta hladan i emocionalno prazan,uprkos odličnim glumcima, sa pokušajem da donese začin ala Gospodin Ripli, ali opet bez nekog pravog efekta. Ako ste se pronašli u ovom opisu, pogledajte, ostali slobodno preskoćite. 

Režiser:Chang dong Lee

Scenario:Oh jung Mi Chang dong Lee

 


LEGEND OF THE DEMON CAT

           LEGEND OF THE DEMON CAT

 

Vremena se menjaju, i Chen Kaige, našoj publici najpoznatiji po Zbogom moja Konkubino, se nakon teških drama okrenuo spektakularnoj fantaziji, od 170 miliona dolara, koju Vam sada predstavljam.

I verujte, svaki cent uložen u ovaj film se vidi. Najbitnije, taj raskoš, gozba od vizuelnih efekata, kostima, scenografije uopšte je praćena sa odičnom pričom o japanskom monahu i kineskom pesniku koji istražuju čudne radnje i pojavu demonske mačke, kao što i naslov filma govori, a koja progoni kineskog imperatora i njegovu mu suprugu. Radnja filma je smeštena u vreme dinastije Tang, ali sve to treba labavo uzeti u obzir.

Film je rađen po romanima Baku Yumemakura , japanskog sci-fi pisca, i koji je veliko ime u tom žanru uopšte u svetskim razmerama. I ceo film je  internacionalni melanž i jedan od retkih kineskih filmova gde je japanski akter predstavljen pozitivno. Dakle, ovaj praznik za čula treba obavezno pogledati a veliki majstor Kaige je dokazao da je i dalje u formi i da tek treba očekivati njegova najbolja dela!

Ocena:9/10

Režiser:Chen Kaige

Scenario:Chen Kaige,Wang Hui-ling

 


OPERATION RED SEA

                  OPERATION RED SEA

 

Ratni film koji oduzima dah i uvodi Kineze na teritoriju gde je vladao Holivud.

 

Dante Lam je autor ovog remek dela u svom žanru, i da odmah budem jasan, van svoje teritorije je veoma bespomoćan. Ali sa druge strane, svi ljubitelji oružja non stop akcije, testosteronski zavisnici biće na svome. I ov gGaj film to donosi u količinama gde nećete stići da udahnete vazduh.

Zaplet je skoro istovetan sa Wolf Warrior 2, čiji opis imate na oovm blogu, samo što je sve podignuto na n-ti stepen, a nije ni čudo jer je budžet Lama očigledno gargantuovski. Nekog profilisanja likova i nema, sve je podređeno pokazivanju kineske tvrde moći, kako se to popularno kaže u današnje vreme.

Priča?Kao da je bitna, ali ipak:kineska mornarica šalje elitni tim komadosa da spase ,logično, kineske taoce, o jedne imaginarne afričke države, To je sve što bi trebalo da znate. Ovde je poenta da  su kinezi dovoljno samosvesni da demonstriraju, danas na filmu, sutra ko zna gde, svoju moć. A i dosta je bilo američkog monopola. Gledajte i patite što i i nemamo bar deo te tehnike!

Ocena:7/10

 Režiser: Dante Lam. Scenario: Lam, Feng Ji, Chen Zhuzhu, Eric Lin.  

 


PENGABDI SETAN

               PENGABDI SETAN-SATAN SLAVES

 

Za indonežanski film niko na ovim prostorima nije ni znao da postoji do fenomenalnih Raid 1 i 2, koji su možda, i ponajbolji akcioni filmovi 21. veka. Tačno je da ih je režirao jedan ludi velšanin, ali to ne menja bitno na stvari. Sad je pred nama jedan čist okultni horor, pa ko voli nek nastavi dalje da čita.

Navodno, ovo je rimejk istoimenog filma iz osamdeset i neke, koji nisam gledao, i nevezano za tu činjenicu, ovo je jedan solidan horor epohe, jer se film dešava 1982. godine. Film je napravljen baš kako treba, bez preteranog mudrovanja i odugovlačenja sa radnjom, i pruža ono što se očekuje od jednog horora, dakle, nešto jeze, nešto misterije oko izla koje preti, čudnu porodicu koja je ugrožena, frikove pomagače..milina. 

Dakle, pevačica Mawarni je već tri godine bolesna, i umire. Njena ćerka Rini-prelepa Tara Basro- postaje svedok misterioznim pojavama nakon smrti majke i očajnički traži pomoć od sina lokalog sveštenika i izvesnog gurua jer se ispostavlja da je majka platila dobru cenu za svoj nekadašnji uspeh, jer ko sa đavolom tikve....Zaplet jeste stereotipan, ali je funkcionalan i drži pažnju. A i lepo je videti film koji podseća na stare dobre horore, sa dozom egzotike. Po mom mišljenju ovo je vredno svakog gledanja, a Vi proverite to što tvrdim!

Ocena:7/10

Režija i scenario:Joko Anwar

 


my pure land

                  MY PURE LAND

Po prvi put predstavljam pakistanski film sa temom koja je njihova bolna tačka.

A to je otimanje kuća i zemlje na "divlji zapad" način, sa korumpiranom policijom, sudstvom, gde vlada zakon jačeg..ako zvuči poznato, to je zato što živimo u državi bolno slično Pakistanu. Mada za njih ima nade, jer ih Kinezi podržavaju i izvući će se iz bede, a nas..

Ok, manimo se politike i vratimo se na film. Priča,istinita uzgred rečeno, je o devojčici Nazo, koja se bori sa svojom sestrom i majkom od strica koji ,nakon smrti wenog oca, kidiše na njihovu kuću i imanje, prosto želeći da ih otme za sebe. U tome ima podršku policije, te hrabroj Nazo ne preostaje ništa nego d auzme kalaš u ruke i brani ono što je njeno.

Ceo film , i po stilu, i po mestu snimanja, podseća na vestern, i to mu daje neki fin začin kojm će se maskirati ne baš neka gluma, naivno pripovdanje i još neke sitnice koje ćemo ipak zaboraviit jer snaga uverenja kojim je ispričana priča o mloj Nazo sa lakoćom briše te neke sitne mane.

Sa druge strane, film je lep prikaz samog Pakistana, ljudi, običaja, sniman je na jeziku Urdu, i ako imate nešto avanturističkog duha i želite da vidite nešto novo, dajte šansu ovom filmu.

Ocena:7

Režiser i scenario: Sarmad Masud 

 


I CAN SPEAK

              I CAN SPEAK

 

Korejski film 3-u-1 , a pritom veoma dobar! Kako je to moguće?

Dakle, u ovom filmu imamo komediju, dramu ala Harold i Mod, i još ozbiljniju dramu oko japanskih ratnih zločina. Rekoh već više puta da azijski autori ne beže od ovakvih mućkalica, ali ovog puta, autor Kim Hyun-suk je nadmašio mnoge na tom putu.

Šta imamo ovde? Starica Goblin Granny, teroriše opštinske večnikae sa svojim pritužbama, ali istovremeno želi da nauči i engleski, a baš zbog razotkrivanja ratnih zločina, a koji su bili povezani sa prostitucijom.Sve je to iznela na svijm starčkim plečima fenomenalna Na Moon-hee, verovatno najbolja ženska uloga zadnjih godina.

Film ima nešto sporiju naraciju i priču, ali nećće Vam nimalo smetati, naprotiv! Kao mali odmor od letnjih spektakala, gledajte!

ocena:7/10

Režiser: Kim Hyun-suk

Scenario: You Seung-hee 

 


AJIN:DEMI HUMAN

                           AJIN:DEMI HUMAN

 

Još jedan film iz Japana, koji se snima na osnovu istoimene mange, i još jedan film iz dva dela. Hm, pa nije samo da Holivud pati od nedostatka ideja..

Pitanje je samo ukusa, d ali neko više voli holivudske bekrajne rimejkove i superherojkse filmove ili koa japanci, filmove po mangama, jer su one dominantne u njihovoj kulturi, i sve im je podređeno. Pa, tako, ovaj film je koa prethodnicu imao mangu Ajin, srtane dugometražne filmove,pa sa dje došao red i na igrani film.

Priča se odmotava oko nove vrste ljudi Ajin, koji su neuništivi i besmrtni, i borbi običnih ljudi, tj.valde Japana sa njima. Zaplet je osim toga, nepostojeći, sa nekoliko rupa u pripovedanju, ali sa obiljem akcije , naročito između dva glavna lika, oba Ajina, Nikeia i Satoa. Kraj filma je otvoren zbog nastavka, logično, a isti će nam doneti osim akcije, valjda i neku smisleniju priču.

To je sve  i možda izgleda malo, ali ko voli ovakvu vrstu filma, biće na svome, ostali, skrenite svoje poglede na nešto drugo!

Režiser: Katsuyuki Motohiro

Scenario: Koji Seiko, Masahiro Yamaura 

 


OUTRAGE CODA

           OUTRAGE CODA

Završni čin triologije Outrage je pred Vama, dragi čitaoci. Veliki majstor japanske lože-tu su još i Miike i Kurosava- završava priču o jakuzama, tonama municije, i usamljenom borcu Otomu-u.

Otomoa zatičemo u Koreji gde se navodno smirio, i gde radi za lokalnog bosa Changa-glumi ga uvek odlični Kaneda-, ali ne treba mnogo vremena da nevolje počnu. A one dolaze sa osrednjim jakuzom Hanadom , iz klana Hanabishi, koji premalti dve lokalne prostitutke, a ne plati dug. 

To je osnov gde se priča grana u borbu klanova među samim jakuzama, pokušajima da se dug nekkao izmiri, da bi sve kulminiralo odlukom Otomoa da konačno pravdu uzme u svoje ruke, što se čekalo ceo film, što kulminira uultimativnim obračunom pri kraju filma. 

Kitano briljira i kao glumac i kao režiser,i ostavlja utisak da on zaista unese sebe 100% u film, i natera Vas da se oznojite sao od gledanja filma. To je nešto zaista retko danas.

Ocena:8/10

Režija i scenario:Takeshi Kitano 

 


SEKIGAHARA

                          SEKIGAHARA

Film koji nam je pokušao verno preneti odsudnu bitku u stvaranju modernog Japana, 1600. godine,kod Sekigahare, pomalo razočarava svojom zbrkom svih događaja koje je želeo da prikaže. 

Što nije ni čudno, jer osim bitke koja je sama po sebi bila veoma uzbudljiva , film donosi priču i o događajima koji su prethodili bitki, pogotoov što je priča ispričana iz ugla slavnog gubitnika Ishida Matsunaria, i njegovih skromnih početaka pa sve do glavnog izazivača klanu Tokugawa koji je ujedinio Japan.

Međutim, uprkos trajanju filma od  dva i po sata, to se pokazalo koa nedovoljno da se na ekran donesu svi likovi, događaji, zapleti, intrige, obračuni..pa je jedva ostalo vremena za samu bitku. Morate biti posebno koncentrisani dok gledate film, jer lako možete nešto da previdite, ali to ne ometa uživanje u gledanju filam, jer  film ima ipak mnogo više kvaliteta, raskošna scenografija, oldična gluma, interesantna priča, čak i ako niste fan japanske istorije.

Tako da ovaj film donosi osveženje na polju istorijksih spektakala, gde dominiraju kinezi, a japancima takođe predah, ali od beskrajnih adapatacija mangi.Gledati obučen kao samuraj!

Ocena:8/10

Režija :Masato Harada

Scenario:Ryotaro Shiba 

 

 

   


SHUTTLE LIFE

               SHUTTLE LIFE

 

Još jedan prvenac, ovog puta Tang Seng Kiat, iz Malezije, koji prezentuje tešku, socijalnu dramu, smeštenu u život siromašnih kineza iz Malezije.

Glavni junak je  Qiang, 19-godišnji mladić, koji radi koa mehaničar za skutere, ali je u suštini polu-probisvet, koga od ponora dele mlađa sestra Hui Shan i duševno bolesna majka.Briga o njima je drirljiva, ali nažalost  kao da sve to nije dovoljno loše, jedne noći na njega i setru naleti obesnivozač sa kolima  i sestra gine.

Tek tad nastaju peripetije jer se telo sestre ne može preuzeti bez krštenice, a nje nema. Treba naći novac za izradu lažne krštenice, usput naleti na kola koja su odgovorna za ubistvo,  Qiang biva uhapšen , nevoljama nikad kraja.

I u ovom filmu se prikazuje jasna razlika između sveta bogatih i svih drugih, i to u scenama večere lokalnog političara gde  Qiang stavlja u kesu ostatke večere za majku. Kraj filma je neodređen, ali verovatno i jedni moguć, u filmu gde je jedina svetla tačka i neiksvraena osoba upravo tragično nstradala sestra. Težak fiilm, ali obavezno pogledati!

Ocena:8/10

 

  


1 2 3 4  Sledeći»

Powered by blog.rs